„It’s a question for us of how we teach ourselves and our children to live in a society where these properties are fundamentally a way of life. This is public life today.“
Fazit von Danah Boyd vom Berkman Center for Internet & Society in der PBS-Sendung FRONTLINE, die sich mit dem Thema „Growing Up Online“ befasst.
In der Ankündigung zu der Sendung, die durch einen hervorragende Online-Aufbereitung besticht, heißt es:
Nearly every teen in America is on the Internet every day, socializing with friends and strangers alike, „trying on“ identities, and building a virtual profile of themselves–one that many kids insist is a more honest depiction of who they really are than the person they portray at home or in school.
In „Growing Up Online,“ FRONTLINE peers inside the world of this cyber-savvy generation through the eyes of teens and their parents, who often find themselves on opposite sides of a new digital divide. From cyber bullying to instant „Internet fame,“ to the specter of online sexual predators, FRONTLINE producer Rachel Dretzin investigates the risks, realities and misconceptions of teenage self-expression on the World Wide Web.
Selbstverständlich kann man sich das auch im Netz anschauen. Aber nicht nur das: Die programmbegleitenden Aufbereitung kommt ohne komplizierte Mediathek aus, liefert dafür tiefer gehende Informationen, die über das reine Programm hinaus gehen. Das Angebot (hier die sitemap) ist dialogisch angelegt, bereitet weiter führende Links auf und verweist auf Pressereaktionen und auf die guidelines on journalistic styles and practices, die der Sendung zu Grunde liegen. Der Live-Chat zur Sendung mit den beiden Produzenten Rachel Dretzin und John Maggio findet übrigens in Kooperation mit der Washington Post statt.